Seiten

01.01.2017

Bookish New Year Resolutions 2017


Like every year I have some new bookish resolutions to share with you. Let's find out whether we have similar ones this year!


Some reading resolutions...

Read at least 40 books! I know that doesn't sound like much. I had years when I read over 100 books. But life got so much busier since then. I go to university, work, life alone and so on. I think, though, that 40 books is a realistic number that I should be able to achieve. 

I also want to read more big books (+500 pages). That's also why I 'only' want to read 40 books. I do not want to feel pressured into reading shorter books to reach my goal. I often shy away from longer books since they take so much time to read. But some of the best books were huge ones last year (first two books in The Song of Ice and Fire series). I want to discover more such amazing stories and therefore read sometimes longer books than I'm used to right now. 

In addition to that I also want to read more non-fiction books. That has something to do with the fact that I'm no longer in school where it was easy to learn a huge variety of new things. At uni I learn stuff that has something to do with engineering, which is amazing don't get me wrong, but I also want to learn new things about history, politics, health, the environment (…) hence I want to read more non-fiction books to accomplish this.

This year I don't plan to reduce my TBR-pile. It's with 60 books not small, but it's a number I'm fine with for the moment. I want to buy my new books locally, though. I recently discovered an amazing independent & local bookshop in my town and I immediately fell in love with this bookshop. It's like I've always imagined a bookshop to be, warm and cozy with piles of books on the floor, not so cold like the bigger bookshops nowadays. I want to support this bookshop and therefore want to buy most of my books there from now on, even though I have to spend some more money, but that's definitely worth it!


... and my blog resolutions

I want to write whatever I feel like writing and not be bound my some weekly or monthly posts like Waiting on Wednesday or monthly wrap ups. I still want to write sometimes for example WoW, but I don't want to feel pressured into writing them. That was one of the problems that lead to my blogging pause. I don't want to see this repeated therefore I won't stick to any patterns.
Blogging shall be fun. It's something I love doing. If I don't feel like writing something today, I don't. There will be another day when I will want to write this post again. 
That doesn't mean, though, that my posts will be completely irregular. I still aim at publishing at least on post per week. The day can vary, however. 


What are your resolutions for 2017? How many books do you want to read? And do you want to reduce your TBR pile?


Kommentare:

  1. Liebe Maura,
    das sind wirklich tolle Vorsätze! :)
    Und ich kann dich total verstehen, was du meinst wenn das Leseziel immer niedriger wird. Ich erinnere mich, vor vier Jahren habe ich über 200 Bücher in einem Jahr gelesen. xD Dieses Jahr waren es noch 180, aber seit die Uni begonnen hat ist mein Monatsdurchschnitt stark gesunken und deshalb bin ich gespannt wie viele es 2017 dann werden. :) Deinen Vorsatz mehr Non-fiction zu lesen finde ich klasse! Ich habe mich 2016 auch an einige Biografien und Sachbücher getraut und wurde (gerade von den Biografien) nicht enttäuscht. :) Besonders empfehlen kann ich dir "My left foot" und "Reasons to stay alive".

    Ich habe für heute Nachmittag oder morgen (je nachdem wie es zeitlich passt) einen Post mit Vorsätzen geplant, wenn du magst kannst du dann ja gerne auf meinem Blog vorbeischauen. :) Aber SUB-reduzieren steht auf jeden Fall drauf! :)

    Alles Liebe,
    Jasi

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ich habe mir gleich mal deine Vorsätze angesehen. Dass mit dem mehr in der Öffentlichkeit lesen, finde ich einen guten Vorsatz! So bekomme zumindest ich doch einiges gelesen, wenn ich hier oder dort warten muss. Manchmal ist bei mir das Handy aber doch verlockender und ich wechsle schnell mal aus der Kindle App (da ich so gut wie nie tatsächlich ein Buch oder eReader mit mir herumschleppe) in eine andere App wie WhatsApp oder Instagram... :'D

      Biographien lese ich auch sehr gerne! Da kann ich "Mein Leben" von Marcel Reich-Ranicki sehr empfehlen oder "Ich bin Malala"! Zwei der besten Biographien die ich bisher so gelesen habe.
      Danke für die Tipps! ♥

      Löschen
  2. All great resolutions! I average about 60-70 per year. Not a lot compared to others on GR, for example, but more than most people I know IRL. I have kids, a job - wish I could read all day, alas I have to parent. :-)
    Rebecca @ The Portsmouth Review
    Follow me on Bloglovin'

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. I can totally understand that! And it's still a huge amount of books - especially with everything else in your life! :D

      Löschen
  3. Hey Maura, ich finds jedes mal richtig toll, dass du auf Englisch schreibst! Das ist für mich Balsam für die anglophile Seele in mir =D
    Sehr interessant, dass du 40 Bücher für wenig hältst! Ich hab mir dieses Jahr die Hälfte davon als Ziel gesetzt^^ Das geht allerdings mit einem deiner anderen Vorsätze Hand in Hand - Non-Fiction. Seit diesem Jahr lese ich allen voran sehr gerne Zeitung und, noch lieber, Magazine mit bestimmten Themenschwerpunkten, ob Politik, Wirtschaft, Feminismus, Globalisierung oder manchmal auch einfach ein All-Around-Generation-Y Magazin. Dadurch hat sich mein Lesepensum wohl einfach von Büchern auf anderes Lesematerial verschoben. Kanns dir auch empfehlen, wenn du mal Interesse an bestimmten Themen hast, aber nicht gleich tief in die Materie einsteigen und das Geld dafür ausgeben willst ;)

    Fande den Post sehr interessant, jede ist ja unterschiedlich bei diesen Dingen!
    Liebe Grüße,
    Leyla

    AntwortenLöschen

 
Design by Mira Dilemma.